Przejdź do głównej zawartości

Do mojej przyszłej córki


Mam nadzieje, że zakochasz się w byciu żywym. Mam nadzieje, że będziesz zrywała kwiaty i czytała książki i ze będziesz w stanie zrozumieć, że życie to o wiele więcej niż Snapchat od chłopca, którego za kilka lat nie będziesz pamiętać. W życiu naprawdę chodzi o wiele więcej niż znalezienie kogoś, kto będzie Cię chciał albo bycie smutnym, bo ktoś nie odwzajemnia Twoich uczuć. Miej czas na odkrywanie siebie bez strachu, że ktoś się w Tobie nigdy nie zakocha. To Ty musisz pierw wypełnić swoje serce miłością i akceptacja do samej siebie. Stan się osoba, która nie potrzebuje partnera do czucia się wartościową. Podróżuj. Zaśnij w lesie ze znajomymi i odkrywaj miasto wieczorami. Siedź sama w kawiarni i rozmyślaj na tematy, które są dla Ciebie ważne. Zostawiaj notatki w książkach z biblioteki z fragmentami najpiękniejszych wersów. Ubieraj się dla siebie i nie patrz na to, co powiedzą inni. Bądź dla ludzi dobra, nawet kiedy masz zły dzień i uśmiechaj się dużo, bo jestem pewna, że będzie to najpiękniejszy uśmiech w świecie. Mam nadzieje, że będziesz zawsze czuła, że musisz odkrywać więcej. Mam nadzieje, że będziesz miała najlepszych przyjaciół pod słońcem i że będziesz wpadała w niewielkie kłopoty z nimi. Mam nadzieje, że będziesz tworzyła piękne wspomnienia, robiła zdjęcia i krzyczała do zdarcia głosu na roller-coasters. Mam nadzieje, że będziesz nurkowała w oceanie i czuła co to jest brud pod paznokciami, kiedy wspinasz się po górach. Mam nadzieje, że będziesz wiedziała, co znaczy śmiać się do utraty tchu i różnice pomiędzy prawdziwą mądrością a wynikiem testu w szkole. Mam nadzieje, że będziesz w stanie dostrzec, że możesz być, kim tylko zechcesz, ale aby to osiągnąć będziesz musiała ciężko pracować. Mam nadzieje, że będziesz robiła o wiele więcej, niż siedziała i narzekała na rzeczy, które mogłyby się zmienić- bo mam nadzieje, że Ty sama będziesz zmianą. Mam nadzieje, że będziesz prowadziła pamiętnik i zapisywała, każdą ważną myśl. Mam nadzieje, że nauczysz się jeździć na rolkach i jeść warzywa i owoce. Mam nadzieje, że będziesz traktowała swoje ciało z wielkim szacunkiem. Mam nadzieje, że będziesz miała dużo zabawy. Jej ogrom ! Ogrom zabawy i radości.

Bądź dzielna, nawet jeśli nie jesteś. Nikt nie zobaczy różnicy. Nie pozwól, aby telefon mógł Ci zakłócić ważne momenty. Nigdy nie pal za sobą mostów. Będziesz zaskoczona ile razy przyjdzie Ci spacerować nad ta sama rzeka. Nigdy nie zapominaj, że największą emocjonalna potrzeba człowieka jest poczucie bycia docenionym. Nie nadawaj wielkiego znaczenia, rzeczą małym i nieistotnym i nigdy nie mów, że nie masz czasu. Masz dokładnie tyle samo godzin w ciągu dnia co pastor, Michał Anioł, Matka Teresa z Kalkuty, Helen Keller, Leonardo Da Vinci i Albert Einstein. Naucz się mówić NIE w asertywny, delikatny, ale szybki sposób. Nie używaj czasu lub słów bezmyślnie. Nie będziesz mogła przecież cofnąć danego momentu. Nie trać czasu na żałobę po przeszłości. Ucz się z niej i idź dalej. Znajdź swoje priorytety. Nikt nigdy na łożu śmierci nie powiedział jeszcze , Aaaah… Jeśli tylko spędzałbym w biurze, więcej czasu…’. Dawaj ludziom druga szanse, ale nie trzecia. Osadzaj swój sukces po tym, że jesteś w stanie czuć spokój, zdrowie i miłość. Naucz się słuchać. Czasem możliwości pukają bardzo delikatnie. Pozostawiaj wszystko w odrobinie lepszym stanie, niż to znalazłaś. Nigdy nie umniejszaj swojej sile, która pozwoli Ci się zmienić. Pamiętaj, że ,overnight success’;zazwyczaj zajmuje około piętnastu lat i nie zapominaj, że zwycięscy robią to, czego przegrani nie chcą zrobić. Szukaj okazji, nie pozostawaj przy wygodnym poczuciu bezpieczeństwa. Łódź w przystani jest bezpieczna, ale po czasie jego dół zardzewieje. Nie obwiniaj ludzi. Weź odpowiedzialność za każdy fragment swojego życia, a kiedy przyjdzie Ci zmierzyć się z czymś trudnym, zachowaj się tak, jakby to było niemożliwe do zawalenia.






(frag.pintrest, Emery Allen)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Do mojego przyszłego syna

Drogi synu, Kocham cię tak bardzo i nawet cię jeszcze nie poznałam. Szczerze mówiąc, nie wiem, czy kiedykolwiek będziesz istnieć, ale jeśli tak, chcę ci powiedzieć kilka rzeczy. Nigdy nie będę  mogła  w pełni zrozumieć, jak to jest być chłopcem, ale spróbuję. Skłamałabym , gdybym powiedziała, że nie myślałam o Tobie w zasadzie całe moje życie. Od chwili, gdy zdecydowałam, że chcę dzieci, zawsze wyobrażałem sobie chłopca z kręconymi lokami. Imię wybrałam już wiele lat temu i zawsze zastanawiałam się, czy masz moje niebieskie oczy i mój upór. A jeśli to czytasz, oznacza to, że mam małego chłopca, którego zawsze chciałam, ale w przyszłości. Jakkolwiek bliska lub daleka ona jest. Teraz twój tata zajmie się sportem, coachingiem i jazdą, bo to właśnie robią to dla swoich synów ojcowie. Ale jest kilka rzeczy, które tylko mamy mogą nauczyć swoich małych chłopców.  Nie wiem, kiedy przyjdziesz na ten świat. Baaa! Nawet nie wiem, czy jeszcze poznałam twego ojca, ale wiem, że ten świat

Mam sekret

Wiecie? Jest takie miejsce na ziemi, które nazywa się Tübingen. To taka magiczna miejscowość gdzie budzą się nadzieje, a natura jakby współgrała z Tobą w perfekcyjnej harmonii. Słońce tam świeci jakby odrobinę mocniej, a ptaki śpiewają serenady ułożone tylko dla Ciebie. To takie miejsce, gdzie pozwalasz sobie marzyc i robisz to z otwartymi oczami. To już kolejna przespana noc od lat. Bez koszmarów i przewracania się z boku na bok. Cud bym powiedziała, ale chyba zasługę tego podpisze bardziej pod matkę nadzieje. Obudzona  daje kopniaka na szczęście i dzień od razu wygląda inaczej. Budzę się z narkozy. Zdezorientowana przecieram oczy i widze E. Uśmiecha się i łapie za rękę, delikatnie całując mnie w policzek. Staram się odwzajemnić uśmiech, ale nagle wszystko do mnie dociera i gwałtownie próbuje się podnieść. Powoduje to ogromny ból w podbrzuszu, wiec automatycznie spowalniam ruchy i teraz już tylko moja głowa odwraca się w poszukiwaniu mamy. Jest! Nie mogę powstrzymać łez napływa

Minionek

To, ze ciocia Asia się poryczy, to było wiadome. Normalka ! Nic dodać, nic ująć. Miłość od pierwszej sekundy i to taka bezwarunkowa i na zabój. Rozpuszczę minionka i to jest pewne! A myślałam, że nad tym można będzie zapanować, ale jednak nie! Z cala pewnością myślę, że dam mu sobie wejść na głowę i kupie mu każdą zabawkę, jaką sobie zażyczy. Takie szaleństwo, ot co !  Jego zapach, te małe nóżki, rączki i ta bezbronność sprawiają, że uderza Cię wielkość sprawy i ta ogromna odpowiedzialność za drugiego człowieka. Od tego momentu staniesz się zawodowym odstraszaczem potworów, które czaić się będą w ciemna noc pod  minionkowym  łóżkiem lub szafie. To właśnie Ty z niewidzialna  zbroją  będziesz musiał wtedy wkroczyć do pokoju i wygonić wszystkie wyimaginowane  złostki . Będziesz takim  minionkowym  murem obronnym, który nie zawali się pod żadnym natarciem przeciwnika.  Każdy  minionkowy  uśmiech będzie dla Ciebie gwiazdka z nieba, a najmniejsze osiągnięcie Mont Everestem. Pierwsze wypowied